Zakres pracy Opiekunki

Zakres pracy Opiekunki

Wiele osób zainteresowanych podjęciem pracy w tej branży zastanawia się jak wygląda praca i typowy dzień Opiekunki osoby starszej w Niemczech. Co prawda ciężko jest mówić o uniwersalnym harmonogramie dnia każdej Opiekunki, ponieważ zakres pracy Opiekunki zależy od stanu zdrowia i sprawności podopiecznego, jego przyzwyczajeń i preferencji, zaleceń lekarskich, itd. Jednak każda Opiekunka stara się wprowadzić stały rytm dnia, a więc określone godziny pobudki, posiłków, codziennych zajęć, zabiegów pielęgnacyjnych czy przygotowań do snu. Taka rutyna dobrze działa zarówno na osoby starsze, dając im poczucie bezpieczeństwa i uspokojenie, jak i na Opiekunkę, której dzięki temu łatwiej jest zaplanować dzień i wygospodarować chwilę dla siebie.

 

Jakie są obowiązki Opiekunki?

Praca Opiekunki osoby starszej to przede wszystkim pomoc i wsparcie podopiecznego w codziennych czynnościach. Dokładny zakres obowiązków zależy od stanu zdrowia, sprawności i potrzeb seniora. Jest on ustalany z rodziną seniora jeszcze przed podjęciem pracy Opiekunki.

 

Zakres pracy Opiekunki – do jej najczęstszych obowiązków należy:

– dotrzymanie towarzystwa, życzliwość i wsparcie emocjonalne podopiecznego,

– pomoc w codziennej higienie, toalecie pielęgnacji ciała,

– przygotowanie posiłków zgodnych z zaleceniami i dostosowanych do stanu zdrowia seniora,

– pilnowanie harmonogramu przyjmowania przepisanych leków, wizyt u lekarza, zabiegów,

– utrzymanie porządku w częściach użytkowych domu / mieszkania, np. odkurzanie, wymiana pościeli,

– podstawowe prace domowe jak np. pranie, prasowanie, zakupy,

– pomoc w poruszaniu się, przemieszczaniu i innych aktywnościach Seniora.

 

Zakres pracy Opiekunki – co nie należy do jej obowiązków?

– wykonywanie zabiegów medycznych, a więc np. robienie zastrzyków, zmiana opatrunków, podłączanie kroplówki, itd. W przypadku Opiekunek osób starszych w Niemczech jest to wręcz zabronione i należy do obowiązków personelu Pflegedienst,

– remonty lub gruntowne prace porządkowe w częściach domu, których się nie używa np. piwnica czy strych,

– czynności wykraczające poza zakres pracy Opiekunki, o ile nie zostały wcześniej ustalone w umowie.

 

Rola agencji pracy

W przypadku jakichkolwiek problemów w porozumiewaniu się z podopiecznym lub jego rodziną, np. w kwestii zakresu obowiązków, Caring Personnel oferuje każdej Opiekunce wsparcie Koordynatora, który na bieżąco wyjaśni nieścisłości i pomoże w rozwiązaniu problemu.

 

Zdarza się też, że ze względu na zmianę stanu zdrowia podopiecznego zmienia się również zakres pracy Opiekunki. Warto wtedy podejść do sytuacji empatycznie i otwarcie porozmawiać z rodziną i agencją pracy o zmianie zakresu obowiązków.

 

Jeżeli jesteś osobą empatyczną, chcesz zawodowo pomagać innym i podjąć legalną pracę, skontaktuj się z nami i wybierz ofertę dostosowaną do Twoich umiejętności i oczekiwań.

 

Kliknij tutaj aby zobaczyć dlaczego warto pracować z Caring Personnel:

6 powodów, dla których warto pracować z Caring Personnel

 

Zapraszamy do kontaktu

Zostaw wiadomość, oddzwonimy do Ciebie

Odzwiedź nas w centrach rekrutacyjnych

Caring Personnel - centra rekrutacyjne
Centrum rekrutacyjne w Toruniu:

ul. Dominikańska 9
87-100 Toruń
(Nowy Arsenał, okolice Starego Miasta)

e-mail: rekrutacja@caringpersonnel.pl
tel: +48 530 843 127

Centrum rekrutacyjne w Sosnowcu:

ul. 3 Maja 7
41-200 Sosnowiec

e-mail: rekrutacja@caringpersonnel.pl
tel: +48 514 403 705

Centrum rekrutacyjne w Skarżysku-Kamiennej:

Legionów 122d pok. 104
26-110 Skarżysko-Kamienn

e-mail: rekrutacja@caringpersonnel.pl
Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny:
tel: +48 501 710 100

Mobilny punkt rekrutacyjny w Rzeszowie:

Rekrutacja mobilna

e-mail: rekrutacja@caringpersonnel.pl
Prosimy o kontakt telefoniczny:

Zadzwoń lub wyślij sms
Biuro w Warszawie:

Biuro Obsługi Klienta

Wyślij wiadomość email

Formularz kontaktowy

Pola oznaczone * sa wymagane